Společnost OKD měla loni čistý zisk 5,1 miliardy korun oproti 218.708 korunám v roce 2003. Celá skupina OKD zvýšila konsolidovaný zisk více než čtyřnásobně na 4,16 miliardy korun.
Hlavní vlastník OKD, společnost Karbon Invest (KI), si na dividendách vyplatí bezmála pět miliard korun. KI je podle dřívějšího vyjádření svého předsedy představenstva použije k dalším investicím. Má zájem především o vstup do polského uhelného průmyslu, který plánuje polská vláda v budoucnu částečně privatizovat.
Zisk OKD před zdaněním se zvýšil z předchozích 185,647 milionu korun na 6,267 miliard. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb vzrostly o více než dvě miliardy na 21,421 miliardy korun. Společnost přitom loni vytěžila jen 10.502 kilotun uhlí, přibližně o 500 kilotun méně než v předchozím období.
"Loňský rok byl pro trh černého uhlí a koksu atypický, za zvýšenou poptávkou a s ní souvisejícím nárůstem cen stál hospodářský boom v Číně," řekl předseda představenstva Josef Goj. Na zvýšených tržbách se proto podílí největší měrou růst cen uhlí.
Společnost loni zaměstnávala v průměru 16.182 lidí, což je zhruba o 1350 více než v roce 2003. Jejich průměrný výdělek se zvýšil o 1700 korun na 23.005 korun.
Letos chtějí majitelé OKD zjednodušit celou skupinu, která měla na začátku roku 56 firem. Ze svých dcer vytvoří tři divize a veškeré dění soustředí do firmy OKD, se kterou by měla fúzovat i další těžební firma z koncernu, Českomoravské doly. O práci by přitom neměli přijít žádní lidé.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
