Rada pro vysílání je tak po dnešku opět kompletní, protože v ní bylo volné jen jedno místo. Macková v tajných volbách porazila kandidáta US-DEU Patrika Nachera, bývalého mluvčího této strany.
Neúplná naopak zatím zůstává Rada ČT. Od května v ní bylo volných pět míst, sněmovna dnes ale z 15 kandidátů vybrala jen tři. Druhé kolo voleb by se mohlo uskutečnit zřejmě ve čtvrtek a postoupili do něj čtyři lidé, podle informací ČTK například Jan Brandejs a Radek Mezuláník. Momentálně tedy z hlasování o Radě ČT vypadli mimo jiné dosavadní předseda televizní rady Jan Mrzena a někdejší člen rady pro vysílání Petr Štěpánek.
Ještě před tím, než dnešní volby začaly, přeli se poslanci o to, zda mají volit veřejně, nebo tajně, kdy vhazují lístky do urny a nelze zjistit, kdo koho podpořil. Opozice nakonec prosadila tajné hlasování.
Obě mediální rady se v minulosti několikrát staly předmětem ostrého sporu mezi politiky. Strany se navzájem obviňují z toho, že je chtějí ovládnout a že do nich prosazují své lidi, kteří nemají dostatečné odborné znalosti.
Do rady pro vysílání nominují kandidáty politické strany. Nominace do televizní rady předkládají různé organizace, které představují kulturní, regionální, sociální, náboženské, zaměstnavatelské, odborové, vzdělávací, vědecké, ekologické a národnostní zájmy. Kritici ale míní, že i v případě televizní rady hrají již v nominacích hlavní roli politické strany.
Postup dolní komory při volbě pěti nových členů Rady ČT kritizoval tento měsíc Filmový a televizní svaz. "FITES odmítá tuto poslaneckou maškarádu jako hrubou urážku respektovaných osobností naší společnosti," uvedl mimo jiné.
Macková, kterou poslanci zvolili do vysílací rady, je podle Ivana Langera z ODS asistentkou na katedře občanského práva Právnické fakulty Univerzity Karlovy. V minulosti působila také jako poradkyně tohoto místopředsedy ODS, Langer ale již dříve řekl, že to už dlouho neplatí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
