Podle ní si může stát do nákladů dát více položek a zvýšit tak vybírané poplatky. "Kromě toho se ukazuje, že původní propočty vycházely ze starých dat a doprava u nás vzrostla více, než jsme předpokládali," řekl MfD náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek.
Nové sledování se zaměřilo i na rozlišení vozidel podle druhu, takže šlo lépe propočítat, kolik se dá na elektronickém výběru mýta vydělat.
Jak MfD připomíná, mýtné by se v ČR mělo začít vybírat od nákladních vozidel v roce 2007 nejdříve na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Nejpozději o rok později by se mýtné mělo rozšířit na vybrané silnice první třídy. Celkem by se pak mýtné vybíralo na 2100 kilometrech. Osobní vozy mají mýtné začít platit nejdříve v roce 2012.
O výši zpoplatnění bude rozhodovat vláda pravděpodobně až v příštím roce.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
