Podmínky soutěže ve středu večer schválila vláda. Mýtné by se v ČR mělo začít vybírat od nákladních vozidel v roce 2007 nejdříve na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Nejpozději o rok později by se mělo rozšířit na vybrané silnice první třídy. Celkem by se pak mýtné vybíralo na 2100 kilometrech. Osobní vozy mají mýtné začít platit nejdříve v roce 2012.
Od nákladních vozů by mýtné mohlo vynášet ročně asi pěti miliard korun, podle některých analýz však až 15 miliard korun. Nyní se výběr z dálničních známek od kamionů pohybuje kolem miliardy.
O tom, které kategorie nákladních vozidel začnou v roce 2007 platit v ČR mýtné místo dosavadních dálničních známek, by vláda mohla rozhodnout až v příštím roce. Výběr vozidel, jež Česko zpoplatní elektronickým mýtným, totiž podle MD nesouvisí se zvolenou technologií.
Pravděpodobně až v roce 2006 bude vláda rozhodovat i o výši zpoplatnění. Ministerstvo navrhuje sazby mezi čtyřmi až sedmi korunami na kilometr, tedy někde mezi rakouskými a německými sazbami.
Teprve z tendru také vzejde rozhodnutí, jakou technologii pro měření ujetých kilometrů bude Česko používat - zda například mikrovlnnou jako Rakousko, nebo satelitní jako Německo.
Oznámení o vyhlášení soutěže MD odeslalo na internetovou adresu, kde se běžně zveřejňují veškeré veřejné zakázky http://www.centralniadresa.cz. Oznámení zde bude zveřejněno v nejbližších dnech.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					