Markétě Čermínové, Evě Keményové a Marcele Kučerové podle LN vadí hlavně to, že současný právní stav odporuje ústavě. "Soudy musí de facto podporovat protiústavní stav a posilují tak amorálnost ve společnosti. Každý má právo mít ze svého vlastnictví zisk a nedotovat nájmy ze svých příjmů," citují Čermínovou.
Jak LN připomínají, regulace nájmů se v Česku týká zhruba 750.000 bytů a nepřímo až několika milionů lidí. Ústavní soud opakovně označil dnešní způsob regulace za protiústavní, ale politici nebyli zatím schopni lepší zákony sepsat a prosadit. Soudcům pak nezbývalo než se řídit zákony a rozhodovat většinu sporů o výši nájemného v neprospěch majitelů domů. Sami vlastníci tvrdí, že nízké regulované nájmy nepokryjí ani náklady na provoz domů a část z nich už proto podala žalobu k Evropskému soudu pro lidská práva ve Štrasburku.
Předseda Soudcovské unie Jaromír Jirsa si myslí, že pokud by stížnost uspěla, deregulace by mohla v jediném okamžiku skončit.
Předseda Sdružení na ochranu nájemníků a poslanec za ČSSD Stanislav Křeček varuje, že by to mohlo vyvolat v oblasti bydlení anarchii, píšou Lidové noviny.
Problémy s deregulací by mohl vyřešit nový zákon o nájemném, jehož návrh nedávno představil ministr pro místní rozvoj Radko Martínek. Nájemné by podle něj mělo od října 2006 růst průměrně o 9,3 procenta ročně pod dobu šesti let, připomíná deník.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					