"Zároveň byly zpřesněny podmínky dodávek pro stávající zdroje na období 2006 až 2012," uvedl mluvčí firmy Ladislav Kříž bez dalších podrobností.
Před více než měsícem ČEZ rovněž podepsal dodatek ke smlouvě se svým největším dodavatelem hnědého uhlí, společností Severočeské doly. Dodatek nově upravil kvalitu dodávek paliva a prodloužil platnost smlouvy do roku 2052. ČEZ a Severočeské doly tímto dodatkem nezměnily dříve dohodnuté objemy uhlí. Jejich dodávky však rozložily v čase tak, aby pokryly budoucí potřeby obnovené elektrárny v Tušimicích a Prunéřově a nový blok v lokalitě Ledvice.
Většina současných hnědouhelných elektráren ČEZ pochází z konce 60. a počátku 70. let minulého století. Před deseti lety byly odsířeny a modernizací firma prodloužila jejich životnost až o 15 let. Jejich obnova či výstavba nových bloků závisí na zajištěných dodávkách uhlí. "V případě zcela nové elektrárny potřebujeme uhlí ještě na 40 let od okamžiku jejího spuštění. Při zásadní modernizaci s instalací nových technologií počítáme s dobou provozu 25 let," uvedl člen představenstva firmy Jiří Borovec.
Loni firma vyrobila 61,6 terawatthodiny elektřiny, téměř tři čtvrtiny tuzemské produkce. Zhruba 55 procent elektrické energie firma vyrobila v uhelných elektrárnách. "Nyní mají naše uhelné elektrárny kapacitu přes 6000 megawatt, připravované projekty jsou o velikosti zhruba poloviční. Během zhruba dvaceti let tak postupně poklesne objem elektřiny vyráběné v uhelných elektrárnách na polovinu," doplnil Borovec.
ČEZ, který je nejvýznamnějším výrobcem elektřiny v České republice, provozuje 13 hnědouhelných, jednu černouhelnou, dvě jaderné a desítky vodních elektráren. Firma vlastní také jednu sluneční a dvě větrné elektrárny. Čistý zisk podniku loni klesl na 12,4 miliardy korun, což bylo proti předloňským rekordním 13,9 miliardy o 11 procent méně.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					