Jde o klimatizované vozy, které mohou jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině. Kapacita jednoho je 36 lůžek, určeny budou pro provoz na mezinárodních vlacích, především do západní Evropy, například do Itálie, Švýcarska a Německa. ČD nyní provozují řádově šest desítek lůžkových vozů, nejstarší z nich jsou z počátku 70. let.
"S novými vozy chceme získat větší podíl na mezinárodní osobní dopravě a aktivně se zapojit do sítě komfortních nočních spojů EuroNight. Pro tyto spoje jsme dosud neměli vhodnou kolejovou techniku," uvedl generální ředitel ČD Josef Bazala. ČD se chtějí s novými lůžkovými vozy prosadit například na tratích z Prahy do Benátek, Curychu, Basileje, Kodaně a Kolína nad Rýnem. "Můžeme jednat také o přímém spojení do Bruselu," dodal.
České dráhy jsou největší dopravní společností působící v Česku. V nákladní dopravě patří s přepravou téměř 80 milionů tun zboží ročně k pěti největším železničním společnostem EU. Jejich osobními vlaky ročně cestuje téměř 180 milionu cestujících.
Siemens patří mezi největší globální elektrotechnické koncerny. Působí ve více než 190 zemích a zaměstnává 430.000 odborníků. Zastoupení společnosti Siemens AG v České republice bylo obnoveno v roce 1990. Nyní patří firma s více než 12.000 zaměstnanci mezi největší zaměstnavatele v ČR.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					