Svoboda nařídil svému makléři v pátek 29. dubna, aby mu koupil 7500 akcií ČEZ za téměř tři miliony korun. Hned po víkendu, v pondělí 2. května, se ČEZ chystal zveřejnit výsledky hospodaření za první čtvrtletí. Svoboda podle MfD připouští, že už při pátečním nákupu mohl vědět, jaké výsledky firma v pondělí oznámí.
Analytici odhadovali zisk ČEZ kolem 3,5 až čtyř miliard korun. ČEZ však oznámil zisk 4,6 miliardy. Akcie ten den zdražily o téměř pět korun, což pro Svobodu znamenalo za jeden den výnos 37.000 korun. Akcie během dvou týdnů o 20 korun poklesly, a protože je považoval za podhodnocené, přikoupil ještě další za 3,7 milionu korun. V půlce června byly akcie však již o stokorunu dražší.
Svoboda se brání tím, že žádný zákon takovéto obchody nezakazuje. "Jako manažer vím nejen o ziscích, ale také o dalších věcech, proto se musí jakékoli manažerské obchody ihned ohlásit. To jsem udělal," tvrdí. Manažeři musí neprodleně oznamovat obchody s akciemi svých firem Komisi pro cenné papíry a ta je zveřejňuje na internetu.
Zveřejnění na internetu by sice nemělo trvat déle než jeden pracovní den. To však v případě ČEZ bylo pondělí, kdy o vyšších ziscích už všichni věděli. Pak byla informace bezcenná i pro ty, kdo v pátek akcie ČEZ prodávali, zatímco Svoboda nakupoval, uvedla MfD.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					