Novela je reakcí na kritiku, podle níž klienti musejí stavebním spořitelnám platit vysoké a měnící se poplatky. Stavební spořitelny změnu zákona uvítaly, protože údajně povede k větší průhlednosti účtování poplatků.
Změnu zákona předložil stínový ministr financí Vlastimil Tlustý (ODS). Navrhl, aby sazebník poplatků byl součástí příslušných smluv o spoření a spořitelna jej nemohla měnit. Poslanci toto ustanovení trochu zmírnili s tím, že způsob stanovení výše poplatků nebude moci do budoucna být závislý jen na vůli stavební spořitelny. Součástí novely je také ustanovení, podle níž si spořitelny nebudou moci ponechávat úroky ze zálohy státní podpory na stavební spoření. Podle novely úroky mají náležet klientovi den poté, co spořitelna zálohu od ministerstva financí obdržela.
Spořitelna Modrá Pyramida podle své mluvčí Hany Vaněčkové poplatky za vedení účtu nezvýší do roku 2010. "To se týká jak bezmála jednoho milionu stávajících smluv, tak všech smluv o stavebním spoření a úvěrových smluv uzavřených do konce roku 2005. Poplatek za vedení účtu, spořícího i úvěrového, tak nepřesáhne současných 25 Kč měsíčně," řekla před nedávnem ČTK.
Novela zákona o stavebním spoření doznala během schvalovacího procesu jedné významné změny. Z návrhu zákonu totiž vypadlo ustanovení, podle něhož by se v případě převodu smlouvy o stavebním spoření na jinou stavební spořitelnu převáděly sečtené vklady, státní podpora, úroky z vkladů a úroky z připsaných záloh státní podpory snížené o daň z úroků a o úhrady účtované spořitelnou. Nárok na státní podporu by se tak při pokračování spoření u jiné spořitelny zachoval.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					