Hlavní index tokijské burzy Nikkei na konci obchodování klesl o 0,11 procenta na 11.603,53 bodu po 0,3procentní ztrátě v předchozí seanci. Širší index TOPIX pouze nepatrně stoupl o 0,02 procenta na 1183,63 bodu, napsala agentura Reuters.
Japonský index hlavních ekonomických ukazatelů podle předběžných údajů v květnu stoupl na 40,0 bodu z dubnových 31,8. Zůstal však již čtvrtý měsíc po sobě pod kritickou hranicí 50 bodů. Teprve hodnota nad 50 body znamená růst.
Akciový trh nyní vyčkává na další ekonomické údaje, aby mohl změřit sílu domácí poptávky. V pátek budou zveřejněny údaje o vývoji bankovních půjček a zakázek pro strojírenský průmysl.
Po těsném schválení zákona o privatizaci pošty v dolní komoře parlamentu na trhu přetrvává nejistota ohledně vývoje politické situace. "Je riziko, že se objeví politické vakuum, protože premiér Koizumi by mohl vyvolat předčasné volby, kdyby zákon nebyl schválen v horní komoře," řekl Cujoši Segawa z makléřské firmy Shinko Securities. Kromě toho by někteří politici mohli opustit vládní stranu, což by narušilo politickou stabilitu. To by nebylo dobrou zprávou pro zahraniční investory, dodal Segawa.
Na devizovém trhu dolar oslabil při vyčkávání na páteční zprávu o červnovém vývoji zaměstnanosti v USA. Očekává se vysoký nárůst počtu nových pracovních míst o 188.500, zatímco v květnu činil 78.000. Příznivý údaj by upevnil očekávání dalšího zvyšování amerických úrokových sazeb.
"Opatrnost je správné slovo před údaji o zaměstnanosti," řekl Kacunori Kitakura s firmy Chuo Mitsui Trust and Banking. "Můj vnitřní pocit však je, že tato zpráva pouze přinese další důvod pro spekulanty, aby tlačili dolar nahoru," dodal.
V závěru obchodování euro vůči dolaru zpevnilo na 1,1935 USD z předchozího tokijského závěru na 1,1900 USD. K japonskému jenu dolar oslabil na 111,55 JPY z předchozích 111,80 JPY.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					