"Třicet miliard úspor je historické číslo," řekl Sobotka. Přesnou výši úspor nutných ve volebním roce však odmítl zveřejnit, stejně jako deficit plánovaný na příští rok. Schodek by však měl být nižší než letos plánovaných 83,6 miliardy Kč. Ministr připomněl, že díky svižnému ekonomickému růstu se i letošní hospodaření státu vyvíjí proti očekávání mnohem lépe a po prvním pololetí je státní pokladna v přebytku 3,8 miliardy Kč.
Původní plán Sobotky výrazně škrtat v rozpočtech jednotlivých resortů před nedávnem kritizoval ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach. Doporučoval, aby se vláda pokusila zmírnit takzvaný konvergenční program, ve kterém se Bruselu ke škrtům a maximálním výdajům zavázala. "Výdajovými rámci jsme si trochu moc svázali ruce, a to dobrovolně," řekl tehdy Škromach.
Sobotka však sliby Evropské unii předělávat nechce. "Konvergenční program jsme dodrželi v roce 2004 a dodržíme jej i v roce 2005, o tom jsem přesvědčen. Mým cílem je sestavit takový rozpočet, který jej dodrží i ve volebním roce 2006," řekl Sobotka s tím, že plnění programu je důležité i kvůli zahraničním investorům.
První návrh státního rozpočtu Sobotka tento týden odešle na vládu, která by jej měla projednat v nejbližších týdnech. V srpnu pak přijde na řadu diskuse s resorty, které se každoročně brání navrhovaným úsporám a naopak se dožadují dalších peněz. Návrh rozpočtu by měl kabinet schválit počátkem září a poté o něm budou rozhodovat poslanci.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
