Odklad navrhl v závěrečné fázi projednávání ve sněmovně poslanec KDU-ČSL Tomáš Kvapil. "Novela znamená nezbytné softwarové změny v systémech stavebních spořitelen, a ty se nedají zvládnout během několika dní," zdůvodnil svůj návrh.
Znalci se však podle deníku domnívají, že odklad je zbytečný a je výsledkem lobování stavebních spořitelen. "Stavební spořitelny o dohodnutých změnách vědí už skoro rok a většina z nich je na ně připravena," domnívá se náměstek ministra financí Tomáš Prouza.
Podle Prouzy sice některé stavební spořitelny už nyní tvrdí, že novým klientům nebudou poplatky ze stavební spoření měnit. Lidé by si však měli pečlivě prostudovat záruky, které jim spořitelny dávají. "Dokud novela nevstoupí v platnost, nic spořitelny k takovému postupu nezavazuje," varuje Prouza.
Všech šest stavebních spořitelen loni dostalo za opakované zvyšování poplatků téměř půlmiliardovou pokutu od antimonopolního úřadu. Některé spořitelny už v reakci na sankci ÚOHS uvedly, že současnou úroveň poplatků měnit nebudou. Stavební spořitelny změnu zákona uvítaly, protože údajně povede k větší průhlednosti účtování poplatků.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
