Podle odhadů se ročně doveze a prodá zhruba tisíc tun nezdaněného tabáku. To přestavuje pro stát ročně ztrátu zhruba tři čtvrtě miliardy korun. Tyto peníze chtějí celníci podle HN získat od asi 18 dovozců, kteří technický tabák deklarují jako surový a nezpracovaný. Tento tabák je slouží k vykuřování skleníků a prodává se v trafikách s označením, že není určen k běžné spotřebě.
Tento tabák nebyl zatížen spotřební daní, a proto se prodával až třikrát levněji. Zákazníci ho však kupovali do dýmek nebo si z něj balili cigarety. Od července však musí na jeden kilogram zaplatit firma 720 korun na spotřební dani. Dovozci varují, že nic platit nebudou.
"Předmětem daně jsou tabákové výrobky. Já ale dovážím surový nezpracovaný tabák, který balím do 150gramových balení. K žádné výrobě tedy nedochází," tvrdí majitel firmy L.T.B.C. Robert Kafka. HN však oslovily nezávislé advokáty a ti dovozcům mnoho šancí nedávají.
Ostravští celníci letos podnikli zátah na tamní prodejce a zajistili 1,5 tuny technického tabáku. Na prodejcích vymáhají doplatek přes 1,2 milionu korun. Většina velkoobchodníků se však proti daňovému výměru odvolala k celnímu ředitelství v Ostravě. "Budu to hnát třeba až k evropskému soudu do Štrasburku a budu je žalovat pro ušlý zisk," řekl HN nejmenovaný majitel jednoho z velkoobchodů.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
