Nejvíce lidí, 39 procent, dělá jednou týdně velký nákup a menší mezitím. Na druhé straně ale stále asi pětina obyvatel nakupuje denně a čtvrtina k denním návštěvám obchodů přidává větší nákup na víkend. Pouze velké nákupy na týdenní a delší dobu dělají jen dvě procenta dotázaných.
Z průzkumu dále vyplývá, že české hospodyňky navštěvují častěji malé supermarkety a prodejny s obsluhou než třeba hypermarkety a diskonty. V tradičních obchodech ale za nákup utrácí méně peněz. Zatímco průměrná útrata za nákup v hypermarketu činí 540 korun, v diskontu je to 289 korun a v supermarketu zhruba 238 korun a v dalších obchodech s potravinami 137 korun. Moderní trh obchodních řetězců se podílí asi 60 procenty na prodeji potravin, tradiční obchody mají asi 40 procent, řekl Hantych.
Podle Hany Maříkové ze Sociologického ústavu Akademie věd většinou nakupují ženy, občas páry společně, ale minimálně nakupují sami muži. Jejich aktivní zapojení do této činnosti přitom klesá, do obchodu ženu spíše jen přivezou, popřípadě doprovodí. Počet žen, které jezdí nakupovat samy, naopak roste.
Jedním z důvodů poměrně častého nakupování je podle Maříkové to, že životní úroveň není tak vysoká jako na západě. Každodenní návštěva obchodu pak umožňuje s penězi rovnoměrněji hospodařit. Také Hantych potvrdil, že například u nízkopříjmových rodin se projevuje fenomén 200 korun na den.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
