Stát se letos pokouší prodat Severočeské doly podruhé. Předloňské výběrové řízení kabinet Vladimíra Špidly loni v březnu zrušil kvůli nízkým cenovým nabídkám. Mezi konečnou trojicí uchazečů byly společnosti Penta, J&T a Appian Group, které nabízely zhruba od pěti do sedmi miliard korun. Posudek, který si stát nechal vypracovat zhruba před rokem a půl, vymezil cenu státního podílu mezi 7,5 a 10,7 miliardy korun.
Kvůli nesplnění podmínek stát tehdy ČEZ z tendru vyřadil. ČEZ, v němž stát drží zhruba dvoutřetinový podíl, sám vlastní v SD téměř 37 procent akcií. Na prodej je nyní 56procentní podíl.
SD jsou největší tuzemskou hnědouhelnou firmou s loňskou produkcí 22 milionů tun a téměř polovičním podílem na trhu s hnědým uhlím. Více než tři čtvrtiny uhlí firma dodává právě ČEZ. Dalšími dvěma dodavateli jsou Mostecká uhelná společnost a Sokolovská uhelná.
Případnou dohodu mezi státem a ČEZ bude muset ještě prošetřit Evropská komise. Ta prozkoumá, jestli stát neprodal státní podíl za nižší než tržní cenu, a neposkytl tak novému majiteli veřejnou podporu.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
