Výnos z mýtného by se při zpoplatnění kamionů nad 12 tun měl pohybovat kolem pěti miliard korun ročně. Bude však záležet na výši sazeb, které stanoví vláda. Podle Šimonovského by o tom měla rozhodovat zhruba za měsíc. Vláda se přitom po prázdninách sejde poprvé koncem srpna. Podle návrhu MD by se sazby měly pohybovat mezi rakouskými a německými, tedy mezi čtyřmi až sedmi korunami za kilometr.
Výkonové zpoplatnění formou tzv. elektronického mýtného chce ČR zavést od roku 2007. Testovací provoz se má rozběhnout příští rok. Stát zatím vyhlásil soutěž na dodavatele systému. Mýtné by se v ČR mělo začít vybírat od nákladních vozidel nejdříve na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Nejpozději o rok později by se mělo rozšířit na vybrané silnice první třídy. Celkem by se pak mýtné vybíralo na 2100 kilometrech. Osobní vozy mají mýtné začít platit nejdříve v roce 2012.
Vláda schválila také dopravní politiku státu na roky 2005 až 2013, tedy do konce příštího rozpočtového období EU. Materiál vytvořil základní rámec pro zpracování dalších sektorových dokumentů o vývoji dopravní infrastruktury, zajištění dopravní obslužnosti, obnově vozového parku a podobně.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
