Na značku hledí při nákupu elektroniky 54 procent oslovených. Více než polovina spotřebitelů si také vybírá značkové pivo a víno. Třetina respondentů pak volí značku při pořizování kosmetiky a jiných alkoholických nápojů. Značkové potraviny kupuje pouze 14 procent Čechů a těstě pod hranicí 20 procent je podíl těch, kteří se podle značky orientují při nákupu oblečení.
Své oblíbené značky výrobků má zhruba polovina dotázaných. Někteří jsou přesvědčeni o kvalitě značkových produktů, u jiných je součástí jejich image.
Hlavním důvodem pro změnu by byla nespokojenost s tou dosavadní a sleva výrobků jiné značky. Zejména vliv slev na rozhodování spotřebitelů narůstá, uvádí průzkum. Novou značku lidé zkoušejí zejména na základě doporučení známých. Čtvrtina oslovených také přiznala, že se nechá ovlivnit reklamou.
Češi při nákupech také preferují tuzemské výrobky, a to zejména u piva a vína, nealkoholických nápojů a mírně též u potravin. "Zahraniční produkty jsou výrazně upřednostňovány jen u elektroniky, na druhém místě je parfumerie a kosmetika," uvedla Martina Rubášová z Factum Invenio.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
