Linka Praha - Žilina měla původně zahájit provoz koncem března, avšak ČSA v únoru rozhodly, že kvůli technickým nedostatkům na žilinském letišti se s provozem začne od 1. června 2005. Ani začátkem června však požadované standardy letiště nesplňovalo.
Podle předsedy dozorčí rady společnosti Letisko Žilina Georgea Trabelssieho je již letiště na provoz připraveno. Od února letošního roku investovali do letiště zhruba 70 milionů slovenských korun. "Na přibližně 50 milionů korun vyšla výstavba samotného terminálu letiště," řekl. "Ukončit třeba pouze oplocení areálu," dodal.
Letiště bude provozovat Letisková spoločnosť a.s., která vznikne jako třetinový akcionář státu, Žilinského kraje a žilinské městské samosprávy. Linku bude provozovat společnost Tatra Air prostřednictvím ČSA.
Zástupci českého přepravce očekávají, že linkou přepraví do konce roku 5000 cestujících. Letouny ATR 42 pro 46 cestujících budou z Prahy do Žiliny a zpět létat každé odpoledne s výjimkou soboty. Letenka bude stát od 1990 českých korun bez poplatků.
V letní sezoně bude letadlo do Žiliny startovat z Prahy ve 12:25, v Žilině přistane ve 13:30. Zpáteční linka bude z Žiliny odlétat ve 14:15 a v Praze přistane v 15:25. Čas odletu z Prahy je nastaven tak, aby cestující z řady evropských měst mohli využít návazný let do Žiliny. Na cestě zpět ze Slovenska budou zase moci využít řadu návazných letů například do Amsterdamu, Kyjeva, Benátek, Paříže, Istanbulu nebo Moskvy. "Cestující budou mít do dvou hodiny přípoje na zhruba 15 destinací po celém světě," řekla ČTK mluvčí letištní společnosti Ivana Strelcová.
Nová linka bude výhodná také pro zaměstnance továrny korejské automobilky KIA Motors v Žilině, kterým ČSA nabízí návazné letecké spojení přes Prahu do jihokorejského Soulu. Trabelssie očekává, že linka přiveze do regionu i četné zahraniční turisty. Nedaleko města, v Malé Fatře, se totiž nachází významné turistické střediska. Blízko je také do dalších turistických regionů - na Kysuce, Liptov a na Oravu.
Kromě nové linky do Žiliny nabízejí ČSA na Slovensko spojení do Bratislavy, Košic a Sliače. Dopravce uvažuje také o letech do Popradu. V budoucnu ČSA plánují výrazně zvýšit svou přítomnost na slovenském trhu. Chtějí propojit Bratislavu i další slovenská města s významnými evropskými letišti jako například s Paříží, Amsterodamem a Londýnem. Nabídnout své služby chtějí ČSA také při charterové dopravce slovenským cestovním kancelářím.
Kromě ČSA létá z Prahy na Slovensko pouze nízkonákladová společnost Sky Europe Airlines, a to do Košic.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
