"Důvodem je dlouhodobá ztrátovost a tlak konkurence z jižní Evropy a Asie," vysvětlil deníku Petr Eliáš pověřený řízením firmy. Sfinx se ocitl těsně před krachem už v roce 2002, ale podařilo se ho odvrátit. Poslední ránu firmě zasadilo loňské padesátiprocentní zdražení plechu. Svou známou značku se lvíčkem nyní nabízí k prodeji.
Propuštění zaměstnanci jsou doma, výpovědní lhůta jim skončí na konci července. Sfinx si ponechal několik pracovníků, kteří se starají o údržbu, ostrahu či o účetnictví závodu. Areál chce pronajímat. Sedmadvacet lidí však dostalo šanci v nové firmě CEBS, kterou založil bývalý výrobní ředitel Sfinxu Jaroslav Žoček. Podnik stejně jako dříve Sfinx vyrábí smaltované nádobí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
