Letiště by mohlo vzniknou v roce 2006 nebo v následujícím roce. Investice do rozšíření by podle listu přišly na několik set milionů korun. Specializovat by se nové letiště mělo především na lety nízkonákladových leteckých společností. Fungovalo by také jako záložní letiště pro Ruzyň. Podmínkou pro jeho otevření je zajištění trvalé letištní služby a pravidelný provoz v rozsahu nejméně sedm hodin denně.
Praha by tak následovala západoevropská města, u nichž velká letiště mají také své satelitní menší konkurenty. "V případě Prahy by se tak odlehčilo Ruzyni, která doslova praská ve švech," řekl ředitel Asociace výrobců letecké techniky Milan Holl.
"Chystáme otevření letiště, zásadní otázky však bude řešit až nový vlastník," řekl listu mluvčí Aera Vítězslav Kulich. Nového majitele Aera nyní hledá vláda. Způsob jeho výběru bude projednávat tento týden, píše list.
O leteckého výrobce se zajímá řada investorů a někteří z nich se podle deníku o jeho firemní aerodrom zajímají daleko více než o výrobu.
Z možných protestů okolních obcí proti stavbě letiště nemá Aero obavy. Přínosem by mělo být vytvoření desítek pracovních míst v první fázi. Nápad se ale podle listu nelíbí České správě letišť, která by zřejmě ztratila část linek nízkonákladových dopravců.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
