Podle informací deníku trvá zájem všech předních evropských firem, které mají s mýtnými systémy dlouholeté zkušenosti. Patří k nim rakouská firma Kapsch, německé Siemens a T-Systems, společnost IBM, švýcarské firmy Fela a Ascom. O provozování českého systému se zajímá i Toll Collect, který provozuje mýtné na německých dálnicích.
Své nabídky mohou zájemci podat do 16. září. Obálky s nabídkami bude ministerstvo otevírat 19. září ve 12 hodin. Uchazeči budou podle podmínek soutěže vázáni svou nabídkou do poloviny roku 2006.
"Nabídky by měly být vyhodnoceny do konce října, a pokud se nevyskytnou nějaké stížnosti na průběh soutěže, mohla by být již v listopadu podepsána smlouva s vítězem. Ten pak začne s výstavbou systému," řekl Právu ředitel odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy Jiří Nouza.
O výši tarifů chce ministerstvo jednat s dopravci. Podle ministerstva mají být poplatky nižší než v Rakousku, kde se v průměru platí 22 eurocentů (necelých sedm Kč) za kilometr. Cena by však byla vyšší než v Německu, kde kilometr stojí 12 eurocentů, píše Právo.
Předpokládaný objem zakázky činí 11 miliard korun. Z toho pět miliard představují odhadované náklady na vybudování systému a dalších šest miliard stát podle předběžného odhadu zaplatí za služby. Podle zadávacího řízení se předpokládá, že vítěz soutěže bude pro stát systém zajišťovat až do roku 2017.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
