"Za letošní první pololetí stoupl počet takto postižených zákazníků ve srovnání se stejným obdobím loňska o více než 30 procent," řekla listu Helena Dušková ze spořitelny Wüstenrot.
Deník připomíná, že jakýkoli zásah do peněz na stavebním spoření znamená podle smlouvy ztrátu nároku na státní podporu. Dlužník pak může přijít o více než 22.000 korun. A to třeba jen kvůli nezaplacené pokutě v MHD.
Stavební spořitelny upozorňují, že pro exekutora je jednodušší obeslat šest stavebních spořitelen, zda tam dlužník nemá stavební spoření, než dotazovat banky, kterých je mnohem více. Mediální zástupce Exekutorské komory ČR Pavel Kočiš to ale odmítá s tím, že exekutoři se snaží být k dlužníkům šetrní. "Určitě si záměrně nevybírají účty stavebního spoření proto, aby to bylo jednodušší, nebo aby dlužník přišel o více peněz," dodal LN.
Zvýšený zájem exekutorů o úspory na stavebním spoření potvrdil listu také Pavel Chmelík z Raiffeisen stavební spořitelny. Podle něj skutečný počet exekučních příkazů přesahuje stovku měsíčně. Loni to byly jen desítky případů.
Pokud skutečně dojde k výplatě dlužné částky z účtu stavebního spoření, klientovi začíná znovu běžet i celá doba stavebního spoření, dodává list.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
