Druhé hutnictví s kovodělným průmyslem mělo loni tržby zhruba 400 miliard korun a třetí v pořadí strojírenství 374 miliard Kč. Statistika přitom nevnímá jako samostatný obor automobilovou výrobu, s níž se elektrotechnika částečně kryje, píšou HN.
Za rychlým růstem české elektrotechniky stojí podle HN především modernizace firem, které se již začlenily do dodavatelského systému unie. Masivní růst nastartovaly i nové velké závody zahraničních investorů, které vznikly od přelomu tisíciletí.
Nejvíce ze všech elektrotechnických oborů podle HN expandovala výpočetní technika, druhým nejrychleji rostoucím oborem byly elektrotechnické součástky a telekomunikace. Největší podíl si však v tržbách stále udržuje silnoproudá elektrotechnika.
Poptávku po elektrotechnice táhne zejména automobilový průmysl a stavebnictví. Podíl elektrotechniky ve stavebnictví už činí asi šest procent tržeb. "Zejména u průmyslových staveb a správních budov už podíl elektrotechnických technologií dosahuje až 40 procent ve stavebních nákladech, výjimečně i 50 procent," řekl HN ředitel Českomoravské elektrotechnické asociace František Hýbner.
Zvyšuje se i množství elektroniky v obráběcích strojích. Nejperspektivnějším odvětvím však podle Hýbnera bude medicínská technika.
Hranice půl bilionu tržeb by česká elektrotechnika měla dosáhnout do tří až čtyř let, odhaduje podle Hospodářských novin Hýbner.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
