Zemědělci by měli vyjít vstříc příležitosti na trzích jiných členů unie. Jako příklad ministr uvádí trhy Itálie, Španělska nebo Portugalska, které budou mít kvůli katastrofálnímu suchu nedostatek obilí. Nižší produkce potravinářského obilí se navíc očekává v celé Evropě.
Pokud by zemědělci realizovali svou myšlenku na vytvoření odbytové organizace pro obilí, nemuseli by se bát ani velkých zakázek, píše ministr.
V oblastech kolem hranic s Německem a Rakouskem mohou zemědělci prodávat obilí přímo do jejich skladů za cenu, která by podle ministra měla být rozhodně zajímavější než tuzemská cena, deformovaná nákupními organizacemi.
Schéma a podmínky intervenčního nákupu obilí z letošní sklizně jsou jasně dané. Cena za tunu kvalitní potravinářské pšenice bude opět kolem 3100 korun. Podle pravidel Evropské unie mohou zemědělci nabízet obilí přímo i k intervenčním nákupům do ostatních členských zemí unie, upozornil Zgarba.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
