Síť vlaků EuroCity rozšíří od prosince nový spoj na trase Praha - České Budějovice - Linec - Štýrský Hradec - Lublaň. Díky němu se zlepší spojení do Švýcarska a do Chorvatska. V Linci na něj bude navazovat spoj EC Transalpin z Vídně do Innsbrucku, Curychu a Basileje, ve slovinském Zidani Mostu bude zajištěn přípoj na rychlík do chorvatského Záhřebu. Další nové přímé noční spojení bude zavedeno z Prahy přes České Budějovice do italských Benátek. V Benátkách je zajištěn přestup na vnitrostátní vysokorychlostní spoje do Florencie nebo Říma.
S výrazným posílením spojů počítají ČD do Německa. Dva páry denních vlaků z Prahy přes Plzeň a Domažlice do Německa budou rozšířeny o další pár rychlíků. Dva vlaky spojí Prahu s Mnichovem a jeden pojede na trase Praha - Norimberk. V Norimberku vzniknou přípoje na vnitrostátní vlaky Deutsche Bahn do dalších míst v Německu, včetně návaznosti na vysokorychlostní spoje ICE. Další novinkou bude provoz většího počtu regionálních vlaků s naklápěcí skříní mezi Norimberkem a Chebem.
Z Prahy do Bratislavy a Budapešti bude zkrácena jízdní doba u dvou spojů EuroCity díky jejich převedení v úseku Praha - Brno z tratě přes Havlíčkův Brod na trasu přes Pardubice. Ve směru do Polska ČD zavedou nový pár denních rychlíků Praha - Poznaň přes Poděbrady, Hradec Králové, Letohrad a Vratislav, který nahradí dosavadní spoj Bohemia Praha - Varšava.
Také vnitrostátní dopravu čeká příští rok řada změn. V nejbližších dnech ČD dají konečný návrh jízdního řádu státu a krajům, které si objednávají dálkovou a regionální dopravu. Jízdní řád ČD sestavily právě na základě jejich objednávky, požadavků a zadání a podle předpokládaného rozsahu úhrady objednaných služeb. I v tomto konečném návrhu jízdního řádu ale ještě může dojít k úpravám právě podle dodatečných požadavků krajů a státu.
V dálkové dopravě si stát objednal na řadě relací taktovou dopravu. Na tratích spojujících krajská a další velká města tak budou jezdit obvykle rychlíky v pravidelných dvouhodinových intervalech. Největší novinkou v dálkové vnitrostátní dopravě bude zahájení provozu vysokorychlostních vlaků s naklápěcí skříní Pendolino na trati Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
