Ceny aut v ČR ve druhém čtvrtletí meziročně klesly o 1,2 procenta, zatímco celá Evropa zaznamenala růst o 3,9 procenta. Ceny vozů s dieselovým motorem rostly v Evropě o 4,5 procenta a benzinová auta podražila o 3,4 procenta. V ČR se ceny aut s naftovým pohonem snížily o 0,7 procenta a s benzinovým o 1,6 procenta.
Za poklesem cen na tuzemském trhu podle analytiků PwC stojí především dva roky trvající pokles poptávky po nových vozech. Nejvíce přitom v ČR zlevnila malá auta, a to o 3,2 procenta, naopak terénní vozy pro volný čas zaznamenaly růst o 4,4 procenta.
Vedle Dánska patří k nejdražším zemím Norsko a Finsko s cenami 65, respektive 31 procent nad průměrem. Naopak nejlevněji je vedle ČR v Itálii a Řecku, kde jsou ceny nižší o sedm, respektive šest procent.
Podle Svazu dovozců automobilů se díky nárůstu ve druhém čtvrtletí tuzemský prodej za prvních šest měsíců roku zvýšil o 3,6 procenta na 67.110 osobních aut.
Evropská komise tento týden uvedla, že nové automobily na evropském trhu jsou nyní nejlevnější v Dánsku, nejdražší naopak v Německu. Ve výpočtu ale nezohlednila daně, zatímco PwC sestavila žebříček z koncových cen včetně daně.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
