Stavební spořitelny jsou v takovém případě povinny vrátit zálohy ministerstvu financí. "V letošním prvním pololetí stoupl počet došlých a zpracovaných exekučních příkazů asi o 30 procent. Počty uskutečněných exekucí, to je výplat dlužné částky z účtu klienta, se ale nezvyšují. Skutečně postižených klientů jsou desítky měsíčně," řekla Právu mluvčí stavební spořitelny Wüstenrot Helena Dušková. Podle ní totiž mnozí dlužníci na poslední chvíli své dluhy uhradí.
Lidé se mohou vyhnout porušení smlouvy o stavebním spoření a ztrátě státní podpory tím, že své závazky uhradí, jakmile se dozví o exekuci. V této fázi však již musí uhradit nejen vlastní dluh, úroky z prodlení, soudní poplatky, náklady na právní zastoupení, ale i náklady exekuce a odměnu exekutora. Ta činí 15 procent z dlužné částky do tří milionů, nejméně tři tisíce korun.
Uspořené peníze jsou prvním cílem exekutora. Je to totiž nejjednodušší cesta, jak získat od dlužníka peníze. Smlouvu o stavebním spoření má navíc dnes většina občanů České republiky - zhruba šest milionů lidí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
