"Podpora podnikání, to nejsou jen dotace, ale také prvky motivace. Prostřednictvím nového programu tak chceme malé a střední podnikatele přitáhnout k aktivitám v oblasti výzkumu a technologického vývoje," řekl generální ředitel agentury CzechInvest Radomil Novák.
Účast ČR v unijních projektech je podle jeho poradce Luďka Nechleby mnohem nižší, než je to v případě původních členských zemí EU. "Jedním z důvodů menšího zájmu českých malých a středních podniků o projekty šestého rámcového programu jsou vysoké náklady na přípravu projektů," řekl Nechleba. Dodal, že CzechInvest se proto rozhodl situaci zlepšit pomocí nového programu, který má českých firmám usnadnit vstup do oblasti mezinárodní technologické spolupráce.
O dotace mohou žádat podnikatelé bez ohledu na to, zda byly jejich projekty podpořeny z EU či nikoli. "Musejí pouze dosáhnout bodové hranice, kterou stanovuje nový program agentury CzechInvest na podporu účasti malých a středních podniků v šestém rámcovém programu. Žádosti o tuto dotaci přijímají regionální kanceláře CzechInvestu od začátku tohoto týdne," uvedla mluvčí agentury Jana Víšková.
Podnikatelé, kteří splní podmínky programu, mohou podle Víškové na studie proveditelnosti, mzdové a režijní náklady a výdaje za poradenství získat dotaci od 50 do 75 procent celkových uznatelných nákladů. Maximální výše podpory je stanovena na 250.000 korun.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
