Správkyně zároveň informovala o tom, že právní moc už nabylo rozhodnutí soudu o povinnosti Invesmartu zaplatit UB 670 milionů korun. Je to poprvé, kdy soud uznal oprávněnost požadavků banky. UB už italskou společnost zažalovala i o zbývající pohledávky, o nich ale soud zatím nerozhodl.
Invesmart nikdy své dluhy neuznal, podle jeho názoru byly speciální úvěry poskytnuty v rozporu s českým právem. "Vzhledem k charakteru pohledávek a přístupu dlužníka nečekáme výrazný výnos," řekla Huserová. Dalším problémem je podle ní to, že Invesmart nemá majetek, na který by mohla být uvalena exekuce.
Invesmart se stal dlužníkem UB poté, kdy v listopadu 2002 převzal takzvané speciální úvěry, které banka poskytla spřízněným firmám. Jako protihodnotu získal akciové podíly Union banky a Union Group.
Union banka zkrachovala v květnu 2003. V ostravském peněžním ústavu uvízly vklady 75.000 střadatelů. Banka získala v konkurzu asi šest miliard korun, polovinu z nich už vyplatila v takzvaném částečném rozvrhu věřitelům.
Průběh konkurzního řízení UB je podle mluvčího banky Oldřicha Babického rychlý a s nadprůměrným výnosem. "Jen výplata z částečného rozvrhu ve výši 20 procent je vysoko nad průměrem výnosu z konkurzů v Česku, který se pohybuje mezi třemi a pěti procenty," dodal mluvčí. Celkově se odhaduje výnos z konkurzu Union banky na zhruba 34 procent.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
