Podle Prouzy celá kauza odhalila slabiny na tuzemském kapitálovém trhu. Své peníze podle listu ztratila i zastupitelstva některých obcí, které se projektu rovněž účastnily.
Společnosti Helvag začali lidé svěřovat peníze v roce 1998. Firma nabízela zhodnocení až sedm procent. Minimální vklad byl 200.000 korun a dalších 10.000 korun činil vstupní poplatek. Peníze měly být použity na rozjezd a provoz sítě steakových restaurací ve Švýcarsku.
Helvag si najala firmu OVB, která školila své zástupce v duchu, že se jedná o jednu z nejbezpečnějších investic. Nicméně v červenci letošního roku začala OVB rozesílat svým obchodním zprostředkovatelům dopisy, ve kterých je informovala o spáchání podvodu s kapitálovými vklady a varovala je, že i na prostředníky mohou být podány žaloby.
OVB se ve všech svých vyjádřeních přitom od odpovědnosti za škodu distancuje. Někteří klienti proto na ni podali žalobu. Argumentují tím, že o mnohých rizicích nebyli vůbec vyrozuměni a smlouvy podepisovali a ujištěním, že jejich vklady jsou pojištěné.
Zpráva o krachu společnosti Helvag vyšla podle MfD najevo již v roce 2002. Znejistělým vkladatelům však OVB stále tvrdila, že celá situace je v naprostém pořádku a že se o své peníze nemusí strachovat.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
