"Více než polovině nových klientů je navíc méně než 40 let, což je pro další rozvoj penzijního připojištění v ČR dobrá zpráva," uvedl náměstek ministra financí Tomáš Prouza. Podle něj ale maximální daňovou úlevu čerpá pouze 5,6 procenta s příspěvky 1500 korun měsíčně. Penzijní fondy proto mají dostatek prostoru pro motivaci svých klientů navyšovat příspěvky.
Příspěvek zaměstnavatele pobíralo 28 procent, tedy 874.891 lidí. Počet klientů s příspěvkem zaměstnavatele tak ve srovnání s prvním pololetím 2004 vzrostl o 12 procent. Průměrný příspěvek zaměstnavatele za rok vzrostl o 13 procent na 476 Kč. "Zapojení zaměstnavatelů je potřeba dále posílit tak, aby se z penzijního připojištění stal skutečný třetí pilíř penzijního systému, schopný významněji přispět k celkovému důchodu," dodal Prouza.
Aktiva penzijních fondů na konci prvního pololetí činila 113,3 miliardy korun, tedy o 27 procent více než loni. Dluhopisy tvoří 73,6 procent portfolia, peníze na účtech 8,7 procenta a pokladniční poukázky 7,4 procenta. "O více než procento oproti konci roku 2004 na sedm procent vzrostl podíl akcií a podílových listů, takže klienti budou moci lépe profitovat z růstu akciových trhů," řekl náměstek ministra financí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
