"Náklady už loni zvedlo mnohým českým dopravcům zavedení mýtného na rakouských dálnicích. Letos v lednu mýtné odstartovalo i v Německu. Navíc nastal prudký růst cen pohonných hmot. Dosavadní ceny za přepravu jsou proto neudržitelné," řekl Právu mluvčí Česmadu Martin Felix. Připustil také, že řadu firem čeká krach.
Česmad požaduje, aby nákladní vozidla, která splňují přísné ekologické normy, měla i nadále nižší silniční daň. Ta je nyní pro automobily vyhovující normě Euro 2 nižší o 60 procent. Toto zvýhodnění však ke konci letošního roku skončí. Dopravci proto požádali ministra financí Bohuslava Sobotku a ministra dopravy Milana Šimonovského o prodloužení i na příští rok, než bude jasné, jaké budou tarify mýtného.
"Ministři slíbili, že na podzim předloží do parlamentu příslušný návrh," dodal Felix. Naopak skepticky se Česmad dívá na možnost, že by stát snížil spotřební daň na pohonné hmoty. Podle Felixe by to bylo politicky neprůchodné.
To deníku potvrdil i mluvčí ministerstva financí Marek Zeman. "O snížení spotřební daně na pohonné hmoty vláda neuvažuje," prohlásil.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
