Plošná editační povinnost není možná, protože by pak finanční úřady i ministerstvo byly zavaleny obrovským množstvím dotazů a nedělaly nic jiného, řekla již dříve náměstkyně ministra Dana Trezziová. Příkladem chybného a chaotického zavedení všeobecné editační povinnosti je podle ní Polsko, které na to nyní doplácí.
Resort proto vypracoval diskusní materiál o tom, jak by se měl systém editační povinnosti rozšiřovat. Dokument projedná v září Rada pro rozvoj podnikatelského prostředí a do konce roku budou vytyčeny oblasti, kde by finanční úřady musely výklad sporných bodů zákonů provádět. Změna zákona by pak měla být provedena do konce příštího roku. To však již bude po příštích parlamentních volbách.
Zavedení editační povinnosti prosazoval vedle zástupců podnikatelů i vicepremiér pro ekonomiku Martin Jahn. Podobně jako samotní podnikatelé argumentoval tím, že podnikatelé kvůli sporným ustanovením v zákonech často nevědí, zda při placení daní postupují správně.
Podle Trezziové se však musí "touha po jistotě a komfortu" řešit jiným způsobem. Problémem jsou především časté novely daňových zákonů. "Změn je příliš mnoho a jsou příliš často," řekla v červnu.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
