Deník uvedl, že v důsledku vysoké nezaměstnanosti a přílivu německé pracovní síly by bylo politickou sebevraždou, kdyby Rakousko otevřelo hranice pracovníkům z nových členských států. Avšak o tom, zda je prodloužení přechodného zákazu zapotřebí, se vedou spory, protože se nenaplnily obavy z nekontrolovaného migračního tlaku z východní Evropy.
Rakousko je jedním z dvanácti původních členských států EU, které chrání pracovní trh. Německo již dříve oznámilo, že využije celou sedmiletou lhůtu zákazu, zatímco Rakousko si vybralo postupné vyhodnocování situace po dvou, třech a opět dvou letech, na kterém se shodla Evropská unie.
Vedoucí ministerského oddělení pro zaměstnávání cizinců Michaela Lobnerová podle listu uvedla, že denně přichází mnoho žádostí o pracovní povolení od lidí z nových členských států EU. Přitom nejde o akademiky, nýbrž spíše o málo kvalifikované pracovníky, kteří chtějí jít na stavby, do zemědělství a jako pomocnice do domácností.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
