Neznamená to, že se bude od příštího roku platit na všech nově postavených úsecích. O tom, které nové rychlostní komunikace a dálnice stát dálniční známkou zpoplatní, bude ministr s kraji a obcemi ještě jednat.
Stát má zájem na tom, zpoplatnit pokud možno co nejširší síť, zároveň však rozumí argumentům krajů a obcí, kde je dálniční síť velmi řídká a na některých tazích jsou jen velmi krátké úseky dálnice, uvedl ministr.
Například v jižních Čechách stojí z budoucí dálnice D3 zatím jen necelých devět kilometrů. Obce, přes které nyní vedou silnice 1. třídy a které doprava místo nového dálničního úseku dosud využívala, se obávají, že na dálnici, pokud bude zpoplatněna, nepřejde větší část dopravy. Řada místních řidičů si kvůli devíti kilometrům dálnice v celém kraji známku kupovat nebude.
Kromě úseku Chotoviny - Měšice na budoucí jihočeské dálnici D3 se do konce roku nebude platit ani na úseku Řehlovice - Trmice na D8, Horní Počernice - Běchovice a Slivenec - Ruzyně na pražském okruhu, Bystřany - Řehlovice na R63, Kamenný Dvůr - Cheb na R6, Olomouc - Holice na R35, Mořice - Rajhrad na R52 a Ostrava - Frýdek Místek na R56.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
