Údaje, z nichž HN vycházely, ukázaly, že část ocenění jak znaleckých ústavů, tak minoritních akcionářů s menšími odchylkami odpovídají právě podílu vlastního kapitálu na jednu akcii.
Z výpočtů deníku také vyplývá, že část společností akcionářům vyplácí výrazně vyšší obnos, než je odpovídající část vlastního kapitálu.
Celkově je však podle odhadu HN částka, kterou majitelé firem při vyvlastnění drobným akcionářům vyplatí, o zhruba deset procent nižší, než jaká je skutečná hodnota vyvlastněných podílů.
Podíl vlastního kapitálu na akcii říká, jakou má firma účetní hodnotu, kdyby se nebraly v úvahu vnější vlivy a očekávané zisky nebo ztráty. Zároveň je jedinou možností, jak z veřejně dostupných údajů o hospodaření odhadnout hodnotu společnosti. Znalci uznávají, že vlastní kapitál na akcii může sloužit jako vodítko pro menšinové akcionáře - i když ne vždy vystihuje tržní hodnotu firmy, píše deník.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
