Nový šéf úřadu se chce podle dřívějšího vyjádření zaměřit na ochranu malých podniků před silnými společnostmi a dbát na dodržování správních lhůt, které úřad podle něj nedodržuje. Antimonopolní úřad by měl podle Peciny fungovat jako obdobné instituce ve standardních evropských ekonomikách.
Pecina chce také úřad otevřít veřejnosti. Podle něho je důležité, aby subjekty, kterých se kontrola, hospodářská soutěž a veřejné zakázky týkají, měly dostatek informací.
Nynější vedení úřadu však s Pecinovým nařčením, že je uzavřenou institucí, nesouhlasí. "Všechna pravomocná rozhodnutí jsme zveřejňovali, čímž jsme se snažili přispět k šíření pravidel hospodářské soutěže mezi veřejností," řekl ČTK v reakci na Pecinovo vyjádření Filip Vrána z tiskového odboru ÚOHS. Úřad odpovídal i na stovky dotazů, dodal.
Nového šéfa úřadu vláda navrhla v červenci. Výhrady proti výběru měl například předseda KDU-ČSL Miroslav Kalousek, jehož strana náměstka nepodpořila. Prezident Klaus již dříve uvedl, že osobně proti Pecinovi nic zásadního nemá. Vadilo mu však, jak jej vláda, a především její předseda, staví před své rozhodnutí.
Pecinu na ministerstvu průmyslu a obchodu podle neoficiální informací nahradí generální ředitel Plzeňské energetiky a člen plzeňského zastupitelstva za ČSSD Jiří Bis. MPO však dosud spekulace o novém náměstkovi komentovat nechtělo.
Pecina byl na MPO náměstkem od února 2003 a zastupoval stát představenstvech či dozorčích radách několika státních podniků. Dříve pracoval ve společnosti Hutní projekt Frýdek Místek. Vystudoval VŠB Ostrava - fakultu strojní, Masarykův ústav vyšších studií a Sheffield Business School.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
