Česká vláda "porušila bilaterální investiční dohodu mezi Nizozemskem a Českou republikou, podle níž bude se všemi investory zacházet spravedlivě a rovnoprávně", řekl Otradovec. Podle něho Mittal splnil všechny podmínky privatizace Vítkovic, předložil včas nejvyšší nabídku devět miliard korun a nabídl vyřešit všechny spory s Vítkovicemi i státní firmou Osinek, která Vítkovice vlastní.
Vláda však Mittal z privatizace vyloučila a prodala Vítkovice ruské skupině Evraz, která nabídla asi sedm miliard korun. "Krátce řečeno, naše vyloučení bylo nespravedlivé," řekl Otradovec. Nesdělil však, jaké odškodnění bude firma požadovat.
Karel Muzikář, který při privatizaci Vítkovic vedl vládní tým právníků, řekl, že pro arbitráž není žádný důvod. Mluvčí Osinku Eva Kijonková uvedla, že proces privatizace se držel evropské legislativy a plnil všechna vládní kritéria.
Týdeník CBW pak spekuluje, zda Mittal svým krokem neblafuje a uvádí, že arbitráž by mohla ohrozit šanci České republiky na získání plánovaného závodu Mittalu na výrobu zastudena válcovaných ocelových plechů pro automobilový průmysl. Investice do závodu by podle expertů mohly dosáhnout 500 milionů eur, tedy 14,6 miliardy korun.
Otradovec řekl, že nechce obě věci spojovat. Dodal však, že každý investor se snaží jít do země s co nejlepšími podmínkami a v tomto případě "přístup české vlády tomu nenapomáhá".



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
