"Jednání zkolabovala, k dohodě nedošlo; příliš mnoho členských zemí nesouhlasilo s uvolněním blokády před jednáním s Číňany," řekl agentuře Reuters jeden z účastníků jednání.
Mandelson chtěl přesvědčit členské státy Evropské unie k souhlasu s odblokováním čínských svetrů, kalhot, halenek a podprsenek do poloviny září během dneška. Proti tomu se stavěly země s vlastním silným textilním průmyslem jako Francie, Itálie, Španělsko, Portugalsko, Řecko a Polsko. Uvolnění kvót naproti tomu požadují země severní Evropy.
Po lednovém zrušení globálních dovozních kvót se čínský dovoz textilu do EU prudce zvýšil a textilní výrobci si vynutili na Bruselu zásah. EU tak v červnu přiměla Čínu k dobrovolnému omezení růstu vývozu na osm až 12,5 procenta ročně do roku 2008. Již po několika týdnech od vstupu dohody v platnost však byly kvóty vyčerpány u většiny z deseti sledovaných kategorií a v přístavech se nyní nahromadilo vesměs již zaplacené zboží.
Dosavadní rozhovory vyjednavačů EU a Číny k žádnému řešení krize nevedla. Kvůli neústupnému postoji Číny skončila tento týden bez výsledku i obdobná jednání o čínském textilu mezi Pekingem a Washingtonem.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
