V sobotu doporučil Faziovi rezignovat místopředseda vlády Giulio Tremonti, člen strany Forza Italia, vedené premiérem Silviem Berlusconim, a dlouholetý Faziův kritik. "Guvernér by měl odstoupit. Říkám již tři roky, že na tu práci není ten pravý," řekl Tremonti novinářům.
Sám Berlusconi se k osobě autokratického guvernéra odmítl vyjádřit. Po pátečním schválení návrhů reforem však několik ministrů koaliční Národní aliance řeklo, že reforma předpokládá Faziův odchod.
Vláda navrhuje zavést sedmileté funkční období pro příštího guvernéra Banca d'Italia a převedení hlavních rozhodnutí na bankovní radu. To však oficiálně nemá platit pro Fazia, který je šéfem banky od roku 1993 a má doživotní mandát a absolutní rozhodovací pravomoci.
Fazio je podezřelý, že v boji o italské banky nadržoval domácím institucím a záměrně mařil snahy zahraničních subjektů. To se potvrdilo, když se v tisku objevily záznamy telefonních rozhovorů, naznačujících důvěrné vztahy mezi Faziem a šéfem italské banky, která soupeřila o banku Antonveneta s nizozemskou ABN Amro. Fazio všechna obvinění popírá.
Do Fazia se o víkendu opřel i prezident mocné zaměstnavatelské organizace Confindustria Luca Montezemolo. Podle něho musí Fazio odejít, aby se smazal dojem že Itálie znevýhodňuje zahraniční investory. "Italští podnikatelé a nejen oni musí získat zpět mezinárodní důvěryhodnost, která se nyní scvrkla na minimum," řekl Montezomolo podle agentury Reuters.
Celý případ pozorně sledují i evropské orgány. Evropská centrální banka tento týden sdělila, že případ monitoruje a že návrhy reformy centrální banky prostuduje co nejdříve. Někteří členové Evropské komise v sobotu vyhlásili, že budou bojovat proti ochranářským tendencím v Itálii a ve Francii.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
