Od loňského roku, kdy komise poprvé poukázala na nezdůvodněné regulační restrikce, se situace podstatně zlepšila v Británii, Dánsku a Nizozemsku, sdělila EK. Blýskání na lepší časy zaznamenala v různé míře v 15 dalších členských státech. Sedm zbývajících států včetně České republiky "nenahlásilo žádné reformní počínání". Podle EK je to dáno malou politickou podporou a také neochotou samotných profesí.
Komise upozornila, že jakmile vstoupí v platnost směrnice o liberalizaci služeb, jejíž schvalování doprovázejí značné spory, budou i svobodné profese vystaveny silnému tlaku, aby se otevřely. Vyzývá proto členské státy, aby se na to připravily a odbouraly ty předpisy, které lze považovat za zbytečné přiškrcení konkurence.
Takový vývoj by měl polde EK blahodárné důsledky pro spotřebitele, ale i pro ekonomiky, protože tento typ služeb vytváří podle odhadů z roku 2001 kolem osmi procent HDP unie. Komise nežádá úplné odbourání národní regulace, přeje si však, aby každé omezení bylo možné objektivně vysvětlit z hlediska veřejného zájmu.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
