"Tyto vzduchojemy není možné pustit do trvalého provozu, ale bylo by možné je pustit do provozu na omezenou dobu. To však musí potvrdit protokol odborníků," řekl televizi ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym.
Šéf České obchodní inspekce Jiří Pěkný varoval před nesplněním jejich požadavku. "Pokud nebude naše doporučení vyslyšeno, český Drážní úřad na sebe bere veškerá nebezpečí, která by mohla vzniknout při provozu vlaku Pendolino," prohlásil.
Podle zástupce společnosti Alstom Transport v ČR Igora Snopka tlakojemy vyhovují všem evropským normám. "Máme je schváleny v Itálii, je to platné pro všechny země Evropské unie," uvedl Snopek v ČT.
České dráhy, které mají za sedm pendolin zaplatit více než tři miliardy korun, budou chtít výměnu brzdových součástek. "Necháme vzduchové jímky v rámci reklamačního řízení vyměnit za takové, které budou v pořádku," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Zástupce dodavatele řekl, že se budou snažit v rámci reklamace ČD vyhovět. "Pakliže ta reklamace bude oprávněná," dodal Snopek.
Česká obchodní inspekce své zjištění pošle také úřadu pro normalizaci, který má zjistit, zda výrobce Pendolina používáním značky CE, tedy evropského certifikátu na vzduchojemech, neporušil zákon, uvedla televize.
Rychlovlaky Pendolino mají na konci roku začít jezdit pravidelně na třech trasách, a to mezi Prahou a Ostravou, Prahou a Bratislavou a Prahou a Vídní.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
