Čipové karty budou vedeny na konkrétní jméno cestujícího a bude tak možné získávat z nich informace o jeho pohybu, tedy kdy, kam a odkud cestoval. Čipy budou navíc schopné do čteček vysílat signály z určité vzdálenosti, tedy bez možnosti ovlivnění ze strany cestujícího. Karty postupně nahradí téměř milion současných zlevněných jízdenek a slevových karet.
Mluvčí ČD Petr Šťáhlavský ujistil, že dráhy nebudou zneužívat údaje získané z karet. "Sledovat se budou pouze statistické údaje, ne jméno uživatele. Nebude se tedy přiřazovat údaj, že pan Novák jel vlakem číslo to a to dne toho a toho," tvrdí.
Organizátor soutěže o Cenu pro Velkého bratra poukazuje hlavně na to, že čipy budou vysílat signály a cestující nebude mít možnost ovlivnit, zda chce, nebo nechce být snímán. Šťáhlavský připustil, že cestující, kteří čipovou kartu odmítnou, nebudou mít jinou alternativu ke slevovým kartám.
Velký bratr je první český ročník soutěže věnované ochraně soukromí. Nominace jsou rozděleny do sedmi kategorií. Soukromé firmy i státní instituce mohou být nominovány na cenu Za dlouhodobé porušování lidského soukromí. Oceněn bude také Největší firemní slídil, Největší úřední slídil či Slídil mezi národy. Anticenu získají rovněž Nebezpečná nová technologie, Právní norma Velkého bratra a Výrok Velkého bratra. Nominovat je možné ale i na pozitivní cenu Za přínos ochraně soukromí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
