"Schválené navýšení nám umožní především urychlit vybrané a pro dopravu nesmírně důležité stavby na železnicích," řekl Švagr. Podle něho to mimo jiné přispěje k vytvoření podmínek pro přechod nákladní a osobní dopravy ze silnice na železnici.
Fond zároveň vybral stavby, které z navýšení obdrží finance. Peníze navíc tak půjdou například na optimalizaci železničního uzlu Bohumín. Stavba bude díky tomu výrazně urychlena a skončí ještě letos, řekl Švagr. Peníze dostane také tzv. Nové spojení v Praze, které má propojit železniční stanice Praha hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Libeň, Vysočany a Holešovice. Správa železniční dopravní cesty, která je investorem železničních staveb, dostane peníze na elektrizaci trati mezi Ostravou a Opavou, elektrizace trati Kadaň - Karlovy Vary apod.
Celkem SFDI hospodaří asi se 44 miliardami korun ročně. Větší část jde na silnice, na železnici rozdělí kromě 12 miliard na investice dalších 5,4 miliardy korun na běžné výdaje a 1,7 miliardy půjde na tzv. předfinancování železničních staveb, které po jejich dokončení zpětně uhradí evropské fondy.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
