Dohoda podléhá schválení antimonopolních orgánů. Měla by být dokončena ještě v letošním roce.
Ford oznámil již v dubnu, že by se rád autopůjčoven zbavil a zaměřil se pouze na svoji hlavní oblast, výrobu automobilů. Ford koupil Hertz v roce 1994. V roce 1997 nabídl na newyorské akciové burze 18,5 procenta akcií Hertzu, v roce 2001 však akcie koupil zpět.
Ford zvažoval, že opět nabídne akcie autopůjčovny na trhu. Přímým prodejem investiční společnosti však získá zajímavější částku a také mnohem rychleji, než při nabídce na trhu. Finance získané z prodeje chce použít na vývoj nových modelů a posílení své pozice na silně konkurenčním trhu.
Ford již v letošním roce snížil dvakrát odhad svého zisku. Důvodem je silná konkurence, která tlačí ceny aut dolů, rostoucí náklady na suroviny a na zdravotní péči. Hlavní operace v severní Americe skončily druhé čtvrtletí se ztrátou 1,21 miliardy USD. Zisk celé skupiny se pak snížil o 19 procent na 946 milionů USD.
Akvizice je dalším signálem rostoucího vlivu soukromých investičních firem. Investiční skupiny se stávají velkými hráči na celosvětovém trhu akvizic. Podle zdrojů o Hertz měla zájem také další skupina investorů, jejímiž členy byly Bain Capital, Blackstone Group, Texas Pacific Group a Thomas H. Lee & Partners. Hertz je podle analytiků ideální firmou pro soukromé investiční skupiny. Ty většinou dávají přednost firmám se stabilním a vysokým přílivem peněz, mezi něž autopůjčovna patří.
Hertz vznikl v roce 1918 a vlastnil na konci srpna 426.000 vozů. V loňském roce příjmy společnosti stouply o 13 procent na 6,7 miliardy USD. Firma nabízí pronájem vozů na 7400 místech ve 150 zemích. Kontroluje 30 procent trhu na 180 největších amerických letištích.
Spojení s Fordem však Hertz úplně nepřeruší. V červenci autopůjčovna souhlasila, že bude až do srpna 2010 kupovat a propagovat vozy Ford. Výměnou za to Ford zaplatí Hertzu každým rokem polovinu reklamních nákladů. Zatím není jisté, zda v dohodě nastanou změny, napsaly agentury AP a Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
