McCreevy by měl svůj požadavek přednést v Lucemburku. Jeho výzva bude dosud asi nejzřetelnější známkou toho, že se nyní Evropská komise chystá zavést zcela novou legislativu. Ta by měla upravovat pravidla vypořádání transakcí.
Ultimátum komisaře McCreevyho představuje jeho dlouholeté přesvědčení, že tuto oblast je třeba reformovat. Vysoké náklady na vypořádání transakcí mezi jednotlivými zeměmi jsou totiž podle komisaře jedním z hlavních důvodů, proč se v Evropě stále nedaří vytvořit jednotný fungující trh s cennými papíry.
"Přeshraniční obchodování je stále drahé, někdy dokonce zcela nepřístupné. Náklady na vypořádání transakcí mezi jednotlivými zeměmi jsou někdy až šestkrát vyšší, než je tomu na domácím trhu. Hovoříme přitom o velkých penězích," uvedl McCreevy. Komise proto podle něj zváží varianty, jak tento stav změnit.
K vypořádání transakcí dochází po uzavření akciových obchodů. Zajišťuje, že prodejce cenných papírů či jiných finančních aktiv dostal skutečně zaplaceno, a že novému majiteli byly cenné papíry opravdu připsány na účet. Tyto služby, v hantýrce označované jako "plombování" finančních trhů, jsou klíčové pro zajištění hladkého fungování trhů.
Jedním z hlavních problémů finančních trhů v Evropské unii je právě to, že vypořádací systémy jsou stále příliš omezovány linií státních hranic. "Zaznamenal jsem na trhu rostoucí přesvědčení, že vytvoření konsolidované struktury, například jako je centrální vypořádací protistrana, by mohl napomoci k rozvoji Evropského kapitálového trhu," míní McCreevy.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
