Výsledky zahrnují 23 zemí Evropské unie, bez Malty a Kypru, a Norsko, Švýcarsko a Island. Nejlépe si z jednotlivých zemí vedlo Německo, kde byl růst prodeje dvouciferný. Vysoký byl prodej také v Itálii, Španělsku a Francii. Německo si i nadále udrželo pozici největšího automobilového trhu v Evropě. Od počátku roku se v Evropě prodalo 10,35 milionu vozů.
Z jednotlivých automobilek se dařilo německým firmám Volkswagen a BMW a jihokorejské Kia Motor. Naopak prodej italského Fiatu se snížil o 8,2 procenta, přestože počet registrací nových aut v Itálii stoupl o 12,7 procenta.
ACEA dodala, že prodej v 15 starších zemích EU a Norsku, Švýcarsku a na Islandu se v srpnu zvýšil o 8,3 procenta. Za prvních osm měsíců stoupl o 0,2 procenta na 9,86 miliardy vozů.
Vyšší prodej vozů však nemusí nutně znamenat také vyšší zisky automobilek. V automobilovém sektoru je vysoká nadprodukce a prodejci s cílem přilákat spotřebitele do autosalonů tlačí ceny dolů. Na druhé straně trápí výrobce vysoké ceny surovin a ropy a silné, napsala agentura Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
