Delta se pokoušela vyhnout bankrotu několik posledních měsíců. Stala se tak třetí významnou americkou leteckou společností, která využila článku 11 úpadkového řádu. Ten umožňuje soudní ochranu před věřiteli, napsala agentura Reuters.
Zprávu o chystaném vyhlášení bankrotu oznámil informovaný zdroj ještě před závěrem obchodování s akciemi na Wall Street, a akcie Delty proto propadly o sedm centů na 71 centů, tedy o devět procent. Bankrot pak firma vyhlásila po burzovním závěru.
Delta je zatížena dluhem přesahujícím 20 miliard dolarů. Vznikla v roce 1928 a stala se významným hráčem v mezinárodní letecké přepravě, když v roce 1991 převzala mnohé trasy od zaniklé společnosti Pan Am.
Letecká doprava se dostala z bláta do louže, když výpadky rafinerií po hurikánu Katrina vyhnaly nahoru ceny paliv a pohonných hmot. Předpokládá se, že za celý rok vznikne aeroliniím ze Spojených států celková ztráta kolem deseti miliard dolarů.
Odvětví bojuje nejen s vysokými výdaji za paliva, ale i s konkurencí diskontních přepravců. Bitvou o přežití musel sektor projít po roce 2001, kdy útoky teroristů v civilních letadlech na Spojené státy sebraly lidem důvěru v létání.
United Airlines, druhé největší aerolinie v USA, jsou v ochraně před věřiteli již 2,5 roku. Aby se z tohoto režimu dostaly, předložily federálnímu bankrotovému soudu plán reorganizace před týdnem. V režimu bankrotové ochrany jsou i US Airways, sedmé největší aerolinie v USA.
Federální legislativa stanovuje, jakým způsobem mohou zadlužené společnosti zanechat obchodu, nebo jak se zotaví z paralyzujícího dluhu. Bankrotující firma může využít článek 11 k reorganizaci aktivit a pokusit se znovu stát ziskovou. Vedení firmy pokračuje v běžném provozu, ale všechna závažná rozhodnutí musí potvrdit úpadkový soud.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
