Seat si nevede příliš dobře, i když v letošním roce uvedl na trh dva nové modely, které měly automobilce pomoci vylepšit její finanční situaci. Der Spiegel bez uvedení zdroje svých informací tvrdí, že Seat dostal ultimátum a do poloviny příštího roku musí výrazně zvýšit tržby a zisk a zlepšit hotovostní toky.
Pokud Seat stanovené úkoly nesplní, Volkswagen prý továrnu Seatu Martorell v Barceloně využije k výrobě aut jiných značek. V tom případě by prý Volkswagen začal zvažovat o prodeji Seatu a nabídnul by ho třeba čínským výrobcům, kteří chtějí vstoupit na evropský trh.
"To je čirá spekulace. Neplánuje se ani uzavření továrny Martorell, ani prodej značky, ani výroba aut pro jiné podniky," řekl mluvčí Seatu v Barceloně. Podobně reagoval i mluvčí německé automobilky.
Zpráva se nicméně objevuje v době, kdy Seat začal vyjednávat se zástupci odborů o snížení počtu zaměstnanců nebo platů. Chystá se k tomu právě v reakci na pokles prodeje. Seatu klesá vývoz na hlavní trhy, a proto výrobu v hlavním španělském závodě Martorell už omezil.
Vzhledem k poklesu zájmu o vozy Seat má automobilka podle svých vlastních odhadů zhruba 800 nadbytečných zaměstnanců. To je asi deset procent z celkové pracovní síly. Výroba automobilky se v prvním pololetí snížila o devět procent a už loni klesla zhruba o čtyři procenta.
Většina expertů ale nepovažuje prodej Seatu za pravděpodobný, většinou kvůli vysokému stupni provázanosti s hlavními aktivitami skupiny. Volkswagen totiž při výrobě využívá jedné platformy, což mu výrazně snižuje celkové náklady.
Seat loni vytvořil čistý zisk 145 milionů eur (přibližně 4,2 miliardy Kč), což byl proti roku 2003 nárůst o osm procent. Počet prodaných automobilů sice loni o 3,8 procenta klesl, Seat nicméně těžil z vyšších prodejních cen. Tržby se mu loni zvýšily zhruba o šest procent na 5,86 miliardy eur.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
