Šéf společnost IFIL Investments Gianluigi Gabetti v rozhovoru s italským deníkem La Repubblica doslova řekl, že se jeho rodina nebude dívat na to, jak se někdo pokusí ukrást jí Fiat před nosem. Fiat se dlouhodobě potýká s problémy, ale Gabetti řekl, že je na cestě k ozdravení, jinak by IFIL neinvestoval.
Fiat ve čtvrtek informoval o výsledcích za první pololetí roku, podle nichž měl konsolidovaný čistý zisk 510 milionů eur (zhruba 15 miliard Kč). To znamená zásadní změnu proti stejnému období loni, kdy měla skupina ztrátu 638 milionů eur. Za ztrátami stála především automobilová součást, která se na tržbách skupiny podílí asi ze 40 procent.
Tržby se v pololetí meziročně snížily asi o jedno procento na 22,8 miliardy eur. Na vině je rovněž automobilová součást, kde se ve druhém čtvrtletí prudce snížil prodej, i když klesla i ztráta. Provozní zisk naproti tomu činil 1,4 miliardy eur ve srovnání se ziskem 125 milionů eur o rok dříve. Za výrazným zlepšení je ale platba smluvní pokuty od automobilky General Motors.
Správní rada Fiatu rovněž ve čtvrtek schválila návrh vydat až 300 milionů nových akcií. Ty získají banky, které Fiatu poskytly úvěr. Konverze úvěru za akcie bude provedena k 20. září a díky přeměně v objemu tří miliard eur klesne rovněž zadlužení skupiny. Ta měla v pololetí čistý dluh 9,2 miliardy eur, který po konverzi klesne na zhruba 4,4 miliardy eur.
Rozhodnutí Agnelliů zvýšit podíl ve Fiatu je tedy vedeno především snahou zabránit naředění podílu. IFIL má ve Fiatu kolem 30 procent akcií a pokud by se neúčastnil zvýšení kapitálu, jeho podíl by po přeměně dluhu na akcie klesl pod 23 procent. IFIL chce proto investovat asi 535 milionů eur, aby mu podíl ve Fiatu zůstal na zhruba 30 procentech.
Fiat má v úmyslu v příštích letech investovat kolem deseti miliard eur do 20 nových modelů. Začátkem září uvedl na trh nový model Punto, který patří k jeho nejúspěšnějším, a s automobilkou Ford Motor zahájí spolupráci na malých vozech. Automobilová část Fiatu je od roku 2000 ve ztrátě, ale od začátku roku 2007 plánuje návrat k zisku.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
